Lehed

20080512

Mõrvast ja eelnevast postitusest

Mida teha isaga, kes oma tütre surnuks trambib, lämmatab ja torkab ? Sõltuvalt ilmselt keskkonnast... Riigitöötajast Abdel-Qader Ali viidi politseisse, kust ta kahe tunni pärast õnnesoovidega minema saadeti - õnnesoovidega, sest tema usk ja au on tugevad.

Mis oli Rand Abdel-Qader, 17-aastase neiu kuritegu, mille eest teda piinasurmaga karistati ? Ta julges armuda mittemoslemist briti sõdurisse. Iraagis.

See ongi religioosne mõtteviis - terav nuga, mis tõmbab lõike Meie ja Nende vahele. Juhin taaskord tähelepanu asjaolule, et ma räägin hetkel religioonist, mitte usust - usk on inimese eraasi, religioon on organiseeritud nähtus.

Religioosne inimene ei saa olla moraalne. Kahjuks ei tahtnud keegi vastata eelmisele postitusele allegooria võtmes, kõik te tahtsite võtta asja reaalsest vaatenurgast.
Proovige uuesti, lahendusvõtmeks on - "Minu Isa majas on palju eluasemeid" ja Püha Augustinus.

2 kommentaari:

rojukene ütles ...

Meh, religioosne inimene saab väga hästi olla moraalne. Moraal ei ole ju mingisugune absoluutne nähtus, vaid sõltub täielikult taustsüsteemist. Selle moslemi jaoks oli tema tegu moraalne, vägagi. Lihtsalt meie vaatepunktist ei ole. Budisti või kristlase omast ka ei ole.

Ja kui Sina oled seisukohal, et moraal siiski ON midagi universaalset ja ülimuslikku, siis paraku ei küündi mitte ükski inimene selle tasandini, olgu ta religioosne või mitte.

Hea meelega seletaks oma mõtte pikemalt lahti, aga mul on paraku selleks veidi liiga vähe aega.

j ütles ...

mina oleksin selle isa asemel iseennast (lasknud) surnuks piinanud, et nii halvasti käituva lapse kasvatanud olen..