Lehed

20060324

[MUU] Küsimus: 'Java basic types'

Kas keegi selgitaks ära, miks on Javas nn. "basic types" olemas ? Muidu peaaegu, et korralik OO keel... Need on nagu... tükk sõnnikut mannapudru sees.

2 kommentaari:

Martin Vahi ütles ...

R22kides "tykist sitast" mannapudru sees, siis mina n2iteks ei ole Javat p2rast vastavate ylikoolikursuste enam yldse puutunud, sest C++ ja Ruby on paremad.

OK, C++'ist niipalju, et mallide p8hjal on ta kyll ilus ja hetkel ka kiireim keel mida ma tean. Kahetasemelised keeled on p8him8tteliselt kiiremad kui yhetasemelised keeled, ning kahetasemelisi keeli on veelgi, OCaml vist oli yks nendest, seega v8ib juhtuda, et leidub veel m8ni kahe- v8i enama-tasemeline keel, mis kompileerub mingil juhtumil veel kiiremaks binaariks kui C++, kuid yhetasemeliste keelte(n2iteks Fortran) kohta v8in kindlalt 6elda, et tehku nende keeltearendajad mida tahes, programmi t66kiiruses j22vad osadel juhtudel P8HIM8TTELISELT alati alla.

Mis puutub aga koodi ilusse ja loetavusse, siis on asju, mis on C++ paremad kui Ruby's, kuid yldjoontes teeb minu meelest Ruby koodi loetavuse ja kirjutavuse m8nususe poole pealt C++'ile pika puuga p2he(j2ttes jah, m8ned Ruby 2mbrid ja augud k8rvale).

Mina n2itek sattusin "Ruby" otsa niivisi:
Olles kirjutanud Makefile'sid, j2i hakkas mul kanda pigistama meikfailide halb/kole programmeeritavus, mille peale ma hakkasin otsima mingit programmeeritavat make asendust. No, valik oli tegelikult ypris suur, oma umbes 10 tykki v2hemalt. Sattusin isegi mingit retsensiooni lugema, kus kiruti, et Rubyl baseeruv Rake on aeglane, ning valiti midagi muud vinget v2lja, kuid mina olen t2hele pannud, et pole sellel Ruby kiirusel kah h2da midagi. Silma j2rgi hinnates on ta ikka kiirem kui Sun'i Java, kusjuures erinevalt Javast j22b 2ra "kompileerimise" samm, mist6ttu ma n2iteks olen bash-i skriptide asemel hakanud kirjutama hoopis Ruby-skripte. Muideks, Ruby on kah OO-keel, ning n2iteks Ruby-On-Rails on nii edukad, et kui Sa natukene guugeldad, siis v8id leida lehekylje, kus Javamehed yritavad seda j2rgi matkida.

Nii et, kokkuv8ttes, minu soovitus:
Saada see Java yldse pikalt ja uuri Ruby't ning alustuseks Rake'i. Rake'i kasutamisel ei ole Rubyt vaja praktiliselt yldse osata, sest n2ited on h2sti head ja hea lihtne on alustada. Mina n2iteks hakkasingi Ruby't 8ppima t2pselt nii, et k8igepealt v8tsin Rake kasutusele ja siis, samm-sammult, hakkasin Ruby trikke ykshaaval, aega-m66da, ilma-kiirustamata, juurde 8ppima. Ja veelkord, Ruby on kiiruselt, v2hemalt minu 700MHz n8drameelse arvutiloksi peal, Sun'i Javast yle ja v2hemalt k8ikv8imalike skriptide kirjutamisel t2itsa kasutatav(hetkel kirjutan Ruby's C++-koodi generaatorit:-).

Ray D. Noper ütles ...

Martin, Rubyt ma ju kirjutangi põhiliselt :) Juba kolmveerand aastat või nii :)

Aga tore on leida Eestimaa pinnalt veel inimesi, kes selle keele avastanud on ja meeldiva leiavad olevat...