Lehed

20050906

[POLIITIKA] dpkg -i kohalik-omavalitsus-2005.10.16.noarch.deb

Noniih. Valimised. Masendav värk.

Kunagi, riigikogu valimiste ajal, üritati mulle teha ajupesu teemal Res Publica. Et on hea. Et on parim. Et on Savisaare vastu. Et ei ole nagu teised.
Mina põtkisin vastu. Jõuga. Et ei tundu küll esialgu parem. Et lubadused paistavad silma enama populismiga kui ükski senine partei. Et ma põhimõtteliselt ei anna häält lihtsalt 'vastuparteile', kellel puudub oma maailmavaade.
"Loll oled," öeldi mulle siis. "Ise oled süüdi, kui Savisaar jälle võimule saab."
Mitte, et mul midagi Edgari vastu oleks otseselt. Ei mäleta, et ta mind lapsepõlves ahistanud oleks, samuti pole ta ideed mulle rohkem vastukarva olnud, kui teiste parteide omad.
Häält Res Publicale ei andnud, Keskerakonnale ka mitte - nagu mõned mu RP-vastalisuse tõttu arvasid. See erakond, kes mu hääle sai, ei ole, vastupidiselt enamus edgarifoobide eelistatutele, ka KE-ga koalitsioonis olnud.
Kaks aastat pärast riigikogu valimisi ei tahtnud enamus vaielnuist enam Res Publicast kuuldagi ja mina sain nautida mõnusat ma-ju-ütlesin-sulle meeleolu.
Seekord annan ma tõenäoliselt hääle samale erakonnale. Nad ei saavuta seekord kindlasti Riigikogus enamust. Ma lihtsalt tean, et olen toetanud ühte vähestest maailmavaatelistest erakondadest.

P.S. neile, kes väidavad, et Ansip oli hea linnapea - kuidas on võimalik olla järjest hea linnapea ja loll peaminister ? Või oligi ta selline linnapea - loll, aga hea ?

Kommentaare ei ole: